Summa sidvisningar

lördag 4 juni 2016

Chalkpaint

Idag vill jag slå ett slag för chalkpaint. För er som inte använt det så är det en suverän färg som baseras på kalk/gips. Jag brukar måla med Annie Sloans färger som finns i massor av kulörer och går även fint att blanda till egna. 
Här är de kulörer jag använder mest

De är ganska enkla att använda och går att måla på nästan alla underlag. Om man inte är van kan man ju börja med nåt litet projekt som en kruka eller nån bricka från en loppis. 
Krukan till vänster Provence
den till höger Duckeggblue bed lite Paris Grey i


Graphite med lite silver på ekollonen

Duckeggblue med rosteffekter på kanterna
En bräda som jag använder som löpare på ett bord,
där har jag laserat på Parisgrey och Provence, stjärnorna är Provence
med rosteffekter
Parisgrey
Provence
Duckeggblue


Lagt på duckeggblue och Provence med svamp sen rosteffekter

Detta är några av de små projektern har några större också de kommer i nästa inlägg :)
Kram Evis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar