Summa sidvisningar

söndag 3 februari 2019

Kesoplättar

Jag har legat i i influensa sen i fredags och igår fick jag värsta hotellfrukosten av min man men idag var han tvungen att åka iväg och skotta snö så jag ficka allt klara mig själv. 
Då orken inte riktigt finns men man vill ha något smarrigt fungerar kesoplättar väldigt bra. Liten arbetsinsats få ingredienser med maximal utdelning kan det bli bättre. Så här gör jag mina:

Sätt ugnen på 200 grader

Vispa ihop:

4 ägg
2 msk fiberhusk
1 krm salt
1 krm vaniljsocker
500 g keso
Jag gillar Tupperwares visp för där fastnar ingenting och den funkar bra att portionera ut smeten med.
Låt smeten stå och svälla några minuter




Klicka ut på plåt jag använder även här Tupperwares silikonmatta som är helt outstanding

Grädda i ugnen ca 15 minuter eller tills de fått fin färg
Servera med färsk frukt eller bär och gärna en klick vaniljkvarg
Till detta drack jag idag en dubbel espresso med varm mjölk 
Mums, lycka till!
Allt detta är gluten och laktosfritt och funkar bra för den som kör LCHF


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar