Summa sidvisningar

måndag 22 juli 2019

Köksö

Idag fick jag en idé som vanligt. Av lite prylar från källaren och några brädbitar fick det bli en köksö till lekstugan. Mmm jag vet jag har börjat i helt fel ende som vanligt... har inte ens börjat med renoveringen av lekstugan än. 
Men får man en bra idé vill man ju testköra den med en gång så idag såg en miniköksö dagens ljus.
Stilen på lekstugan är tänkt att vara New Englandstuk på utsidan och amerikansk farmhouse inne, hur snyggt som helst åtminstone i mitt huvud.

Det här är utgångsläget pallen har jag fått av grannen,
 de svarvade benen är köpta
 på loppis och har varit någon form av räcke,
 brädorna hämtade jag hos pappa har varit ett golv eller något

Målade med chalkpaint i kulören Duckeggblue

Pallarna har Fredriks pappa gjort hur coola som helst,
jag ska sy nya överdrag till dynorna så det passar till bordet

Brädorna fick sig en omgång av ädelträolja som fanns hemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar