Summa sidvisningar

söndag 31 juli 2016

Plåtskåp i gammal stil

Jag har länge velat ha ett gammalt plåtskåp typ ett som varit på ett regemente eller så. Men jisses vad dyra de är. Så jag annonserade på FB och fick napp hos grannen, ett modernare men hemkört och inburet för 300 kr. Sen gällde bara att komma på hur jag skulle få till stilen.
 Men med chalkpaint i olika lager och rostning, 6 st ventilationsgaller och rostiga plåtband som suttit runt en pall tycker jag att jag fått till det riktigt bra.
 Inuti tvättade jag bara, pyntat ett par dörrar med spegel och pinupa lagt dit en golvmatta i botten,klart :)Till utsidan hittade både jag Fredrik och Simon våra ID-brickor som man fick när man var små de blev bra där och förstärkte regementskänslan. Behöver jag säga att jag är nöjd? :) Ingen annan i Torpa har en sån hatthylla för gästerna....än. Allt behöver inte vara äkta vintage för att funka tänk på det när ni går på loppisar. Med färg och tålamod går det att förändra jättemycket.











2 kommentarer: