Summa sidvisningar

tisdag 17 januari 2017

Timellpassning och husmorsknep

Idag har jag fixat blombrädan i tvättstugan, har gjort så i hela huset för att slippa ha blombräda som sitter utanpå fönstret. För tar man bort brädan helt blir det ju alldeles för smal nisch. Detta blir snyggt och smart. Själva brädan har nog stått i källaren i minst 7-8 år efter ett projekt som dog. Skönt att bara gå ner och hämta. Fick mäta o såga men oj vilken passning det blev!

Innan- helt makalöst tråkigt och omodernt

Jodå-så-atte ser ni vilken passning 


Nu ska allt bara målas vitt också :) så nice 

Så nu kommer vi till husmorstipset - alla som använt en sån där limtub som man sätter i en fogspruta vet ju att det torkar i pipen så hur många tuber har man inte slängt genom åren!? Idag när jag skulle limma blombrädan använde jag inte själva pipen då jag inte behövde den precisionen. Så den är oanvänd. Sen kom frågan vad kan man sätta på tuben....? Jag kom på att en kork från mjukosten kanske passar och JA det gjorde den så nu hoppas jag att det inte torkar tills jag ska ha den nästa gång


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar