Summa sidvisningar

söndag 1 januari 2017

Ut med julen

Trots att det blev väldigt sent inatt efter en supertrevlig kväll med bästa vännerna. Som väl var ställde jag klockan på 10.30 idag annars hade vi nog sovit ett par timmar till! Spik nykter nyår för min del vilket jag är väldigt nöjd med idag.
 Frukost sen direkt på middagen och där nån stans lyckades vi klämma i att plocka ner julen jisses vad det alltid är kul att ställa fram julen men tusan vet om det inte är ännu bättre att plocka bort den. Nästa helg blir det tulpaner på bordet :) 




Två mossiga tegelstenar blev en liten bas
 för lampan som fått ett nytt ställe efter jul.
Katten får ha kvar sin utsiktsplats i fönstret. 


Jag målade sista svängen på listerna på lilla toan så nu är den äntligen efter jag vet inte hur många år officiellt färdig, trägen vinner och så bästa mannen som hjälpt mig få upp listerna så klart.





Till sist vill jag förmedla ett litet husmorstips igen. Inget märkvärdigt men väldigt diskbesparande. 

Köpte en paellapanna på fyndet för ett par år sedan den
är teflonbehandlad på insidan så med andra ord väldigt
lätt att diska. Stek köttfärsen direkt i pannan på
 med de andra ingredienserna till Lasagnette

In med allt i ugnen  helt perfekt och gott är det 
 Efter detta åkte vi på 18-årskalas hos svärdottern med supergod fika och lite gott prat. Ja det var vår nyårsdag hoppas ni haft en bra dag
Gott Nytt År på Er hoppas ni tittar in till mig här på bloggen många gånger under 2017 
//Kram Evis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar