Summa sidvisningar

onsdag 7 mars 2018

Byrå

 En fådd byrå har fått ny skepnad och blev riktigt söt. Från att har varit mörk och sett tung ut ser den nu ljus och fräsch ut. Känslan är lite sommar med Ernst. För jag får känslan av sommarhus med ängsblommor i vas och tyllgardiner. 
Min filosofi när jag målar är att materialet ska få behålla sina skavanker och historia jag spacklar därför väldigt lite. Vill man ha perfekt lackerade produkter får man åka till möbelvaruhuset.
Den är inte riktigt klar än det ska vaxas lite så de blir lite djupare i färgen. 
Lådfronterna är tapetserade med fådda tapetprover från Happy Homes i Ljungby färgen kommer också därifrån och heter RustOleum där jag blandat lika delar Antracit och vit,  det är en chalkpaint som är lätt att måla med och täcker bra.
Byrån kommer att säljas när den vaxats så är du intresserad så hör av dig. 





Originalbeslagen målade med Zinkpray

Detalj målad på sidorna av lådorna

 Rejäl byrå för 900 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar