Summa sidvisningar

söndag 13 maj 2018

Lite "nytt på altanen"

I det så kallade "döda" hörnet på altanen har det nu kommit till ett sideboard vilket gör att det känns mycket hemtrevligare . Bordet var ett fällbart bord som skulle slängas och som Fredrik satte ny bordsskiva på. Lite skrangligt var det så jag skruvade fast det i väggen så nu är det en så kallad permanent lösning.
Lite av den blivande fasadfärgen fick det bli. 


Railsen på framkanten är 2 stegpinnar till en gammal stege. Satte dit dem med en liten bit stängseltrådsom jag böjde till lite. Fönstren har jag haft i många år och ha fått stå som dekoration både här och där. 
Den snygga vasen har jag fått av syrran vet inte vad hon tänkte men tyckte väl den passade mig,ha ha.


Ja av enkla medel kan det bli något vackert iallfall i mina ögon. 
Köp inte nytt om du absolut inte måste det är väldigt kul att hitta nya användningsområden med det man redan har.

Till sist en bild från utsikten från vår altan 
Vem behöver sjöutsikt när man bor bor så här vackert 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar