Summa sidvisningar

fredag 11 maj 2018

Ogräs

Idag testade jag att göra paj på ogräs nämligen kirskål: Det blev fantastiskt gott! 
Jag vet inte men det är något högst påtagligt härligt att gå ut i trädgården o hämta det man ska äta antingen det är ogräs eller odlat.
Ett bra recept på glutenfri pajdeg hittade jag också vilket inte är lätt tycker jag.
Så jag delar så klart med mig av min variant på detta :



Pajdeg:
125 gsmör
3 dl vit mjölmix
ev 1 msk kallt vatten

Blanda ihop låt vila en stund
tryck ut i pajform 
nagga och förgrädda 10 min i 200 grader

1 liter sköljd kirskål helst nya skott
som förvälls i ett par minuter 
1 pkt bacon klipps i mindre bitar och bryns
2 vitlöksklyftor hackas och bryns lätt med baconet
bryn med kisrskålen
lägg allt i pajskalet tillsammans med
hackade  några bitar soltorkade tomater 

Vispa ihop:

3 ägg
2 dl mjölk
 1/2 tsk salt och peppar 
1 dl riven ost
 häll i pajskalet
 toppa med ytterligare 
1 dl riven ost

grädda i 200 grader i 30 min


Ät och njut 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar